Rozvrhy Hudebně teoretické předměty

Školní rok 2024/2025

v příštím školním roce budou pravděpodobně společné předměty následovně:
  • ÚTERÝ 18.30–20.00 (cca) orchestr, vždy dvě hodiny na Domečku (N. Dusová)
  • ČTVRTEK 18.00–19.30 (cca) poslechový seminář (jednou za čtrnáct dní), bude upřesněno. (N. Dusová)

Školní rok 2023/2024

PONDĚLÍ
  • Poslechový seminář: 18.45 - 19.30 D 105 - Adamec
  • Souborová hra: 18.00 - 18.45 Jižní nám. 403 - Král
ÚTERÝ
  • Sborový zpěv: 17.30 - 19.00 Velký sál LICHÉ týdny - Hejzlarová
  • Kapela: 18.20 - 19.50 Jižní nám. 403 SUDÉ týdny - Dusová
STŘEDA
  • HES: 17.00 - 17.45 a 17.50 - 18.35 D 105 - Novotná
ČTVRTEK
  • Smyčcový soubor: 15.35 - 17.05 Velký sál - Anděl
  • Poslechový seminář: 18.10 - 19.40 Jižní nám. 403 LICHÉ týdny - Dusová
  • Kytarové kvarteto: 18.50 - 20.20 D 206 - Čvančara
PÁTEK
  • Klavírní seminář: 14.30 - 15.15 D 101 - Novotná
  • Improvizace a hra z listu: 15.15 - 16.45 Jižní nám. 401 LICHÉ týdny - Hančilová
  • Improvizace: 16.30 - 18.00 D 205 SUDÉ týdny - Machovcová

Školní rok 2022/2023

  • PONDĚLÍ;
  • Poslechový seminář Adamec 18:45 – 19:30 D105;
  • ÚTERÝ;
  • Klavírní seminář Novotná 17.00-17.45 a 17.50-18.35 D101;
  • Poslechový seminář Dusová 18.15 do 19.45 D5 sudé týdny;
  • Souborová hra Král 18.00-18.45 J403;
  • Komorní zpěv Hejzlarová 18.45-19.30 D106;
  • STŘEDA;
  • HES Novotná 17.00-17.45 a 17.50-18.35 D105;
  • ČTVRTEK;
  • Smyčcový soubor Anděl 15.30-17.00 DKS;
  • Kytarové kvarteto Čvančara 19.00-19.45 D206;
  • PÁTEK;
  • Improvizace Hančilová 15.15 - 16.45 J401 sudé týdny;
  • Improvizace Machovcová 15.15 - 16.45 D205 liché týdny;

Školní rok 2021/2022


  • Poslechový seminář Jana Adamce - Jak již název napovídá, hlavní náplní tohoto předmětu je poslech hudby. Cílem je seznámit žáky nejen s nejvýznamnějšími díly klasické hudby. Vzhledem k tomu, že žáci mohou tento předmět navštěvovat i více let po sobě, tak je náplň hodin každý rok poněkud odlišná, tak aby byla zajímavá i pro žáky, kteří se tento předmět rozhodnou absolvovat opakovaně. Nedílnou součástí výuky jsou referáty, které žáci samostatně vypracují a poté přednesou před třídou.
  • Klavírní seminář Víte, který významný světový klavírista vystoupí tento týden v Praze? Jaká je kniha Abeceda klavíristy z pera Alfreda Brendela, považovaného za jednoho z největších pianistů všech dob? Kterou nahrávku byste si rozhodně měli poslechnout? Studujete novou skladbu a chcete se o ní dozvědět více? Blíže poznat jejího autora? Nebo ji pak zahrát před svými spolužáky a vyslechnout si jejich názor? To vše a ještě mnohem více nabízí právě Klavírní seminář. Vzhledem k tomu, že výuka hry na klavír probíhá individuálně, je tento předmět velmi vítanou platformou pro setkávání žáků ze tříd různých pedagogů.
  • Komorní zpěv Se zabývá základy zpívání z listu, orientací ve sborovém partu, zpěvem kánonů a dvojhlasů dle úrovně a schopností. Předmět je nejen pro zpěváky, ale i instrumentalisty.
  • Historicko-estetický seminář bývá obvykle spojován se studiem na konzervatoři, kde v hierarchii hudebně teoretických předmětů zaujímá jednoznačně nejvyšší příčku. Naši žáci se však nemusejí ničeho obávat. Naopak, čekají je vzrušující výpravy za poznáním hudby, díky kterým se před nimi začnou otevírat nové, dosud netušené obzory. À propos, jaký je vůbec vztah mezi hudbou a třeba malířstvím, tancem či literaturou? A proč každý člověk vnímá umělecké dílo jinak?
  • Kytarový soubor Předmět je koncipován jako skupinový pro žáky hudebního oboru - hra na kytaru a hra na elektrickou kytaru. Zápis tohoto předmětu není omezen ročníkem studia, lze ho tedy zapsat i jako druhý hromadný předmět. Cílem předmětu je rozvinutí skupinové hry žáků, což u kytaristů často představuje problém, neboť kytara v českém prostředí dosud není vnímána jako plnohodnotný orchestrální ani komorní nástroj. V souboru se žák učí četbě partitury, vnímání jednotlivých hlasů a současně orientaci v tom svém. Pracovat budeme se známějšími, hudebně náročnějšími skladbami, k nimž by se žáci v rámci sólové hry dostali až v závěrečných ročnících studia. V rámci souborové hry je interpretace těchto skladeb jednodušší, protože se žák věnuje jednomu hlasu nebo akordovému doprovodu. Žák se rovněž jednodušší formou než u sólové hodiny naučí rozlišovat mezi významem jednotlivých hlasů v hudbě, což mu pomáhá v interpretaci skladeb právě při sólové hře. Výstupním hodnocením tohoto předmětu není primárně známka, ale veřejné vystoupení studovaných skladeb. Příklady studovaných autorů: Patrice Durand, Augustin Barrios Mangore, Johann Sebastian Bach, Luigi Boccherini, Apocalyptica, Led Zeppelin, John Dowland, Mario Castelnuovo Tedesco, Beatles, Eagles, The Queen, Lou Reed.
  • Improvizace Předmět je vhodný pro žáky všech nástrojů včetně zpěváků. Zabýváme se společným vytvářením skladeb, posloucháním se navzájem a doplňováním společného díla různými hudebními prostředky. Rozvíjíme a uplatňujeme své hudební představy, rytmicko-melodickou složku a mluvíme i o formách skladeb.

  • Poslechový seminář Nely Dusové je zaměřen na poslech jazzové hudby a přidružených žánrů. Obsahem semináře je především  poslech, ale i stručný výklad a prostor k diskuzi, reflexi hudby. Saxofonový ansámbl zpracuje formát saxofonového tria a kvarteta. Repertoár není zatím jasně vymezen, jeho těžištěm bude swingová, jazzová a populární (případně filmová) hudba v úpravě pro toto těleso.

Comments are closed.