Distanční výuka – HES
Druhá vlna opatření
Jedenácté zadání
Desáté zadání
Deváté zadání
Osmé zadání
Sedmé zadání
Šesté zadání
Páté zadání
Čtvrté zadání
Třetí zadání
Druhé zadání
První zadání
Milí žáci,
dozajista všichni víte, po které významné umělecké osobnosti je pojmenována naše ZUŠ. Ano, je to hudební skladatel, klavírista a pedagog Vadim Petrov (1932). Přestože má na svém kontě více než 1400 děl, stále pilně komponuje. Jak se dostal k práci na Krkonošských pohádkách nebo na hudbě ke Krtečkovi? A jaký vlastně prožil život? Takto před třemi lety vzpomínal před rozhlasovým mikrofonem:
S přáním příjemného poslechu - Mgr. Jarmila Novotná, pedagog Historicko-estetického semináře
První vlna opatření
Milí účastníci Historicko-estetického semináře,
- telefonujete mi nebo píšete, že se i nadále pilně věnujete úkolům zadaným v minulých hodinách. To mě velmi těší. Jakmile budete se svými pracemi hotovi, odešlete je, prosím, emailem na adresu: jarmila.novotna@zusvpetrova.cz.
- A potom? Co byste řekli tomu, kdybychom si opět po čase zahráli na hudební kritiky, tentokrát ovšem z pohodlí svých domovů? YouTube kanál naší základní umělecké školy nabízí k dnešnímu dni neuvěřitelných 154 nahraných videí, a protože se jedná převážně o záznamy koncertů, jistě nebude těžké, aby si každý z vás vybral ten „svůj“. Zdokonalíte se ve formulaci vlastního kritického názoru, vlastního kritického hodnocení jednak interpretačních výkonů, a pak také samotných kompozic; zkuste si také dohledat informace, které prohloubí vaše znalosti o historii vzniku jednotlivých děl a přiblíží vám osobnost jejich autorů.
- Svou schopnost posuzovat, srovnávat, diferencovat a vyhodnocovat interpretační výkony můžete nicméně ještě jiným způsobem: vyberte si dobře známou skladbu a vytipujte alespoň dvě nahrávky, které se v nějakém ohledu výrazně liší (ať už v tempech nebo třeba úpravou pro odlišný nástroj); nezapomeňte zasadit dané dílo do širších historických a kulturních souvislostí, ptejte se i na to, s jakým ohlasem se ve své době setkalo… O jeho tvůrci a okolnostech vzniku viz výše.
Ti méně odvážnější mohou „pouze“ poslouchat a pokusit se vyjádřit slovy, co pro ně hudba znamená. À propos, jak je to se vztahem hudby k dalším druhům umění? Přemýšlejte o tom. Vaše příspěvky budu očekávat na již uvedené emailové adrese jarmila.novotna@zusvpetrova.cz.
- Mgr. Jarmila Novotná, pedagog HES